Santa Marianita, Ekvadoras

Girmantas | Banglentės, Jėgos aitvarai, Spotai | liepos 30, 2010

Ekvadoras – išskirtinė Pietų Amerikos valstybė. Jam priklauso Galapagų salos garsėjančios išskirtine gamta ir gyvūnija. Šios salos taip pat turi gerą reputaciją ir tarp banglentininkų. Kiekvienas šimtas Ekvadoro kilometrų žemyne – kitoks. Vandenyno pakrantės kopas ir kalvas keičia Andai su begale vulkanų (kurių nemažai spjaudosi ugnimi dar ir šiandien), o Andus keičia beždžionių ir gyvačių pilnos džiunglės, maitinančios savo vandeniu Amazonę. Išskirtinė klimato, kraštovaizdžio ir kultūros įvairovė. Ekvadore yra visko po truputį, taigi – ir sąlygų burlentėms bei jėgos aitvarui.

IMG_9649

Vėjų sportai Ekvadore nėra itin populiarūs. Pirmieji buriuotojai aplankė šią šalį vos prieš dešimtmetį. Pirmosios mokyklos pradėjo kurtis prieš šešerius metus. Pagrindinė to priežastis – vėjo yra vos viename pakrantės ruože. Nelabai gražu džiaugtis, jog aplink Mantą, pasaulio tuno sostinę, vardan žvejybos laivų ir dėžių produkcijai, buvo iškirsti visi miškai. Tačiau būtent taip, žmogaus ranka, buvo sukurtos unikalios buriavimo sąlygos Santa Marianita paplūdimyje. Pliki kalnai pakrantėje sukuria kontrastą piečiau esančioms atogrąžų džiunglėms, taigi, vietinių teigimu, iš visos Ekvadoro pakrantės, vėjo mūsų visų mėgstamam sportui užtenka tik čia – keliolikos kilometrų ruože.

papludimys

Kelionė

Į Ekvadorą, žinoma, patogiausia atskristi lėktuvu. Pagrindiniai Quito (UIO) ir Guayaquil (GYE) oro uostai turi nemažą pasirinkimą skrydžių į/iš Europos ar Šiaurės Amerikos. Guayaquil – pakrantės miestas, tad kelionei iki Manta galima tiesiog sėsti į viešojo transporto mikroautobusą ir po 3-4 valandų prieš akis jau bus banginiai, žaidžiantys Santa Marianita pakrantėje. Tuo tarpu kelionė į/iš Quito – šiek tiek labiau komplikuota. Autobusas važiuoja virš 10 valandų, pakeliui aplankydamas visą krūvą kaimelių. Ši kelionė išties įspūdinga, tačiau keliaujant su inventoriumi verta netaupyti lėktuvo bilietui Quito (UIO) – Manta (MEC) ($70-100 USD).

IMG_8741

Rytinio skrydžio vaizdai tiesiog pakeri. Kildamas lėktuvas apsuka ratą aplink tekančios saulės nušviestą, beveik 3 km aukštyje įsikūrusį miestą ir jį supančius vulkanus. O vos tik išgėrus kavos puodelį, lėktuvas jau pradeda leistis Manta oro uoste. Nuo Manta iki Santa Marianita (15-20km) važiuoja visas būrys kooperatyvinių taksi automobilių. Taip pat galima pasisamdyti paprastą taksi ($8-10 USD į vieną pusę). Keliaujantiems su įranga geriausia susisiekti su paplūdimyje įsikūrusiomis mokyklomis ir susitarti dėl inventoriaus laikymo sąlygų. Dažniausiai mokyklos pasiūlys ir transportą iš oro uosto tiesiai į Santa Marianita.

IMG_8758

Ekvadorą taip pat aplanko nemažai laivų. Nors mūsų planas atsiplukdyti automobilį iš Meksikos nepavyko dėl laiko ir finansų trūkumo, išties norėtume tai pabandyti ateityje. Kelionės Ekvarode ir visoje kitoje Pietų Amerikoje, turint savo automobilį, būtų labai įdomios. Taip pat nemažai laivų kursuoja tarp Ekvadoro uostų ir Galapagų salų. Šios kelionės išskirtinės ne tik gamta, bet taip pat ir kaina. Savaitės trukmės turai kainuoja nuo $1500-2000 USD žmogui.

IMG_8853

Gyvenimas

Visų pirma Santa Marianita būtų galima padalinti į dvi dalis – „naująją“ ir „senąją“. Naujoji, kaip jau turbūt nujaučiate, jau paliesta civilizacijos teptuko puošiasi betono įtvirtinimais ir amerikiečių vilomis. Čia įsikūrę du viešbučiai „Maresol“ ir „Donkey Den“. Maresol – vienareikšmiai didžiausias viešbutis pakrantėje, tačiau aptarnavimo kokybė toli gražu nėra aukščiausia. Nekalbantiems ispaniškai rekomenduojame apsvarstyti galimybę apsistoti čia, nes be šeimininko angliškai kalbančio personalo „Maresol“ neturi. O su personalu bendrauti tikrai teks, nes prašyti reikės ne tik išvalyti kambarį, bet ir tualetinio popieriaus ar muilo. Tuo tarpu „Donkey Den“ – kur kas gražiau besikuriantis hostelis. Du aukščiausios (iš matytų Santa Marianita) klasės kambariai su virtuvėmis apačioje puikiai tinka draugų kompanijai ar šeimai, o viršuje įrengti kambariai skirti ieškantiems pigesnės nakvynės. Norėdami išvengti asilų tvarto intrigų įsitikinkite, kad kelionės metu hostelyje bus ir jo šeimininkė, ypatingai draugiška ir pozityvi amerikietė Linda.

IMG_5798_

Tarp naujosios ir senosios Santa Marianitos – įsikūrusi Kite Casa. Austriška tvarka ir malonūs šeimininkai pasiruošę priimti įvairaus tipo kambariuose. Nors antras aukštas dar tik įrenginėjamas, bet galime rekomenduoti kambarį su vaizdu į vandenyną! Kiek piečiau, įsiliejęs į senosios Santa Marianitos reljefą, katik statyti buvo baigtas Ekvadoro KiteHouse. Profesionalo karjeros metu aplankytos visas pasaulis, ne vienas sėkmingas ir nesėkmingas verslas ir, žinoma, kitų KiteHouse patirtis, šeimininką Paul Menta išskiria iš visų kitų tarpo. Nors mūsų kelionės metu KiteHouse dar buvo like nemažai paruošiamųjų darbų – tai bus tiesiog pati geriausia vieta apsistoti norintiems užsiimti vandens ar vėjų sportais Santa Marianita. Apgalvota kiekviena  smulkmena, jauki atmosfera  ir profesionalus požiūris į viešbučio vystymą sukuria tobulumo įvaizdį. Jau net nereikia kalbėti apie tiesiai po terasa besiritančias bangas ar žaidžiančius banginius.

IMG_9768

Naktinis gyvenimas Santa Marianita apribotas iki kelių restoranų ir sėdėjimo ant bortelio su buteliu alaus. Norintiems diskotekų ir kitų nuotykių nesunku nuvažiuoti į Mantą, o norintiems puikios ekvadorietiškos virtuvės – primygtinai rekomenduojame aplankyti prie pat Kite House mėlyname pastate esantį restoraną. Šeimininkas Arturo ne tik paruoš ko tik širdis geidžia, bet ir bus puikus pašnekovas. Kiti restoranai nepasižymi išskirtine virtuve, tačiau gali pasigirti aukštomis kainomis. Savaitgaliais ir pingvinų sezono metu veikiantys kioskeliai pajūryje – galimybė greitai ir pigiai užkasti tarp plaukimo sesijų. Kulinarijos stebuklų nesitikėkite, bet maisto kokybė abejonių nekelia.

IMG_5800_

Vėjai ir bangos

Vėjas Santa Marianita susikuria lokaliai. Nepaisant to didelę įtaką tam turi ir aplinkiniai reiškiniai. Pasidžiaugti vėju, šioje stotelėje, turėjome labai nedaug progų. Vietiniai kaltino El Nino efektą, bei didelius uraganus besiformuojančius šiauriau virš ramiojo vandenyno. Uraganų sukurtas žemo slėgio frontas nešė debesis link Ekvadoro, taigi mūsų kelionės metu saulė vis neįkaitindavo pakrantės ir vėjas retai kada sustiprėdavo.

IMG_8708

Bet kokiu atveju, mums teko pažinti ir kitą Santa Marianita pusę. Prasisklaidžius debesims, vėjas iškart sustiprėdavo iki 10-15 m/s, taigi jo užteko ne tik jėgos aitvarams, bet ir burlentei. Sąlygos vandenyje pakankamai švelnios, nors pripratusius prie tolygaus vandens gali šiek tiek erzinti čiopas. Kelias dienas sulaukėme beveik akių lygio bangų. Pagrindiniame paplūdimyje, jos lūžta prie kranto ir labai didelės neiškyla. Kiek aukščiau, prieš vėją esantis akmeninis rifas, tarsi liežuvis įsirėžęs į jūrą, sukuria puikias sąlygas tiek norintiems pradėti raižyti bangas, tiek jau ir žinantiems ką veikti su banga. Nedidelė dešiniarankė banga puikiai tinka rytinėms SUP ar banglenčių sesijoms, o ilga ir tolygi kairiarankė banga puikiai tinka plaukiojantiems su jėgos aitvaru popiet.

IMG_9657

Nors mūsų kelionės metu sąlygomis Santa Marianita nelepino – tai gera vieta norintiems išmokti plaukti jėgos aitvaru. Platus ir ilgas paplūdimys puikiai tinka pradedantiesiems, o švelnios ir tolygios bangos – jau norintiems pradėti raižyti jas. Taip pat rekomenduojame Ekvadorą visiems ieškantiems šiek tiek daugiau negu vanduo ir vėjas. Išskirtinė kultūra aukštikalnėse, įspūdingos džiunglės, mėnulį siekiantys vulkanai ir kolonijinio stiliaus miestai net ir savaitės trukmės kelionei suteikia begalę neregėtų spalvų ir naujų emocijų.

IMG_8841

Video:

Panašūs straipsniai:

Komentavimas išjungtas