Kaip keliauti po Baja

Girmantas | Kelionės | birželio 02, 2014

Šį kartą po Baja planavau keliauti nuomotu automobiliu, tačiau, kaip minėjau praėjusiame įraše, automobilio nuoma pabrango net trigubai, teko jos atsisakyti ir ieškoti kitų sprendimų. Šiaip ne taip su draugais atsikrausčius iki Abreojos pavyko gauti puikų autobusiuką.

IMG_0507_

Svarbiausia autobusiuko savybė – jame įrengta lova po kuria puikiai telpa burlentės, o ant jos patogiai sugula burės, stiebai, banglentės ir kiti rakandai. Žinoma, matęs ne vieną dešimtį žiemų ir vasarų, prasikratęs tūkstančius kilometrų Baja žvyrkeliais, visas surūdijęs, tačiau vis dar važiuojantis. Naudotis juo, irgi paprasta: kaskart sustojus – atjungi akumuliatorių, kad neišsikrautų; bagažinę uždarytą laiko espanderis; variklio dangtį – taip pat. Pernai metais, kelyje atsidaręs variklio dangtis visiškai sudaužė priekinį stiklą, tad dabar įstatytas naujas, senas, beveik skaidrus stiklas. Be to, vairas netgi turi „cruise-control“ mygtukus!

Jeigu vis dėlto nuspręsi po Baja keliauti nuomotu automobiliu, susitaikyk, kad nuo internete skelbiamos kainos pridėjus „būtinus“ draudimus ir kitus mokesčius, reali kaina gali pakilti iki trijų kartų. Tokia yra bendrai priimta taisyklė ir net turint rezervaciją su nurodyta kaina, tai nereiškia, kad už tokią kainą pavyks išsinuomoti automobilį. Kadangi keliai nėra patys geriausi (nors progresas per tris metus padarytas labai didelis!), o keliautojai linkę nuomotais automobiliais pasidraskyti bekelėje – automobilių nuomos kaina yra gana aukšta.

IMG_0509_

Viešasis transportas Baja nėra ypatingai išvystytas, priešingai negu, pavyzdžiui, Ekvadore. Transporto kainos gana aukštos, bet didesnė problema yra tai, kad autobusai važinėja tik pagrindiniu keliu, o norint keliauti gaudyti bangas, šimtus kilometrų iki vandenyno teks kapstytis autostopu ar dar kokiais nors būdais. Čia problema ta, kad daugelis keliautojų po Baja yra pasiruošę išgyventi be civilizacijos savaites ar net mėnesius (kaip ir turėtum būti pasiruošęs tu), taigi kiekvienas daiktas esantis jų automobilyje yra tikrai būtinas ir visa automobilio erdvė, kaip taisyklė, būna pilnai išnaudota. Žinoma, pakeliauti autostopu su banglente pačiuose pietuose, aplink Cabo San Lucas, turbūt būtų įmanoma – ten žymiai didesnis tiek turistų, tiek ir vietinių srautas.

Bekelės kemperiai (Baja rig) – geriausias ir patogiausias būdas keliauti po Baja. Su savimi vežiesi savo lovą, savo virtuvę, maistą, vandenį ir visą kitką, ko gali prireikti dykumose. Ir kokių tik variacijų čia neprisižiūri – vienas hipis keliauja su septyniasdešimtųjų VW autobusiuku, kitas banglentininkas iš San Diego su švytinčiu džipu devyniolikiniais ratais su spineriais. Žinoma, patogiausi – perdaryti krovininiai autobusai: pakelta važiuoklė, dideli ratai, viduje įrengtos lovos ir virtuvė. Dažniau keliaujantys ir mėgstantys smulkius niekučius prisidaro visokių patobulinimų – nuo reguliuojamo slėgio padangose ir gervių su smėlio inkarais iki dušo kabinų pasislepiančių durelėse. Vis daugiau keliautojų apsirūpina ir saulės kolektoriais – šviesos čia daugiau nei pakanka, kad galėtum aprūpinti save elektra.

IMG_0497_

Žinoma, dar vienas variantas kelionėms po Baja yra privatūs lėktuvai. Baja pilna išdžiūvusių druskos ežerų ar kitų lygumų pavirtusių nusileidimo takais. Bene kiekvienas spotas turi savo nusileidimo taką. Na, o jei jau gali sau leisti skraidyti, tai turėti vietoje džipą ar kemperį – tikrai ne problema.

Keliaujant po Baja nevertėtų ignoruoti saugumo patarimų:

Panašūs straipsniai:

Komentavimas išjungtas